22 września 2011

"Dziewczyna o Szklanych Stopach" Ali Shaw

 "Dziwne rzeczy dzieją się na odległym mroźnym archipelagu. Niezwykłe skrzydlate stworzenia latają nad skutymi lodem mokradłami. Zwierzęta albinosy kryją się w ośnieżonych lasach. Białe meduzy jarzą się w głębinach oceanu.  
A Ida MacLaird powoli zamienia się w szkło...  

Midas Crook stroni od ludzi. Z pasją uwiecznia na fotografiach swój czarno-biały świat. Dzięki Idzie odkrywa inne kolory... Miłością chcą powstrzymać jej tajemniczą przemianę. Ale czas ucieka nieubłaganie..."

  

Kiedy popatrzycie przez chwilę, nie zauważycie niczego niezwykłego. Lecz spróbujcie zatrzymać wzrok na dłużej, zapominając o mroźnym wietrze wdzierającym się pod kurtkę, kłującym w policzki ostrymi kolcami. Zapomnijcie, że jest zima, że być może od długiego stania na chłodzie grozi Wam przeziębienie. Naprawdę patrzcie na świat. Na lód, który z wolna zamienia wszystko w lekko przezroczyste, pełne piękna dzieła sztuki. Na siłę żywiołu, który zachwyca i przeraża.

Midas to młody chłopak stroniący od ludzi. Od najmłodszych lat nosi w sobie zadrę, która nie pozwala mu otworzyć się przed innymi, poza starym przyjacielem i jego córeczką. Teraz, żyjąc prawie samotnie i mając za towarzysza codzienności jedynie aparat fotograficzny, owładnięty jest manią uwiecznienia wszystkiego, co uchwyci spojrzeniem. W miejscu, gdzie mieszka bowiem – czyli na wiecznie mroźnej wyspie, nie ma zbyt wielu atrakcji.

Podczas jednej z jego wycieczek dzieje się coś nietypowego. Midas spotyka w lesie dziewczynę. Tajemnicza, wychudzona nieznajoma przyciąga jego zainteresowanie jednak nie swoją powierzchownością, lecz wielkimi buciorami, które ma na nogach. Bohater zauważa, że dziewczyna powłóczy nogami, z trudem idąc przed siebie. Ten widok zapada mu w pamięć i od tego momentu, Midas nie może przestać o niej myśleć.

Cała recenzja na:


Original: The Girl with Glass Feet
Wydawnictwo: Amber
Data wydania: 23.04.2009

Ocena dla książki: 8/10.
Zapowiedź autora: [klik]

15 komentarzy:

  1. Widzę, że również spodobała ci się ta książka. Zdecydowanie ma coś w sobie i ta jej "inność" urzeka:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z chcią sięgnę :D Wydaje się być interesująca i inna, poza tym sądzę, że raczej mi się spodoba :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę przeczytać. Recenzja i ocena zachęcające więc czego chcieć więcej? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Twoja recenzja mnie zachęciła. Mam nadzieję, że kiedyś będę miała okazję przeczytać tę książkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mało tego, że piękna okładka i śliczny tytuł, to jeszcze i środek interesujący. Nic tylko czytać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Patrząc na okładkę najprawdopodobniej przeszłabym obok tej książki i nawet na nią nie spojrzała, dopiero twa recenzja przykuła mą uwagę i nawet nie wiedziałam, że taka interesująca może być ta pozycja. Jak nadarzy się okazja, to chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Okładka mi się podoba, a Twoja recenzja brzmi na tyle interesująco, że dodaję książkę do czytelniczych planów:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dobrze, że książka Ci się spodobała, bo jutro wędruję do matrasa ją kupić ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam tej książki. Nie wydaje mi się, żeby mi się spodobała, to jednak myślę, że może być warta czasu. Zastanowię się jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam i nawet nie znam. Może kiedyś, w dalekiej przyszłości sięgnę po nią. Śliczna okładka, świetna recenzja...trzeba pomyśleć:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Książkę mam w planach. Przyda się coś lżejszego po kryminałach.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj chodzi za mną i to od jakiegoś czasu. Chyba będzie trzeba na poważnie się za nią rozejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  13. Sam tytuł mnie zaintrygował, a czytając recenzję coraz bardziej się do niej przekonałam. Myślę, że warto poświęcić swój czas dla takiej książki. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Cieszę się, że spodobała Ci się ta książka :) Jakie perełki można znaleźć w miejscach, gdzie się ich zupełnie nie spodziewa, nie? ;)

    OdpowiedzUsuń

Ten blog tworzę dla Was i każdy Wasz komentarz to dla mnie motywacja do dalszego pisania. Dziękuję, że jesteście tu ze mną! :)