24 stycznia 2017

„Eleonora i Park” Rainbow Rowell


Zbierałam się do napisania tego tekstu ponad miesiąc czasu. Miesiąc! I wciąż nie wiem, co napisać. Bo są takie książki, o których nie da się napisać czegoś sensownego. To takie książki, które powolutku, niepostrzeżenie wwiercają się w odbiorcę, zakorzeniają głęboko w sercu i zostają tam już na zawsze. Tak właśnie jest z powieścią Rainbow Rowell Eleonora i Park.

Eleonora i Park to zwyczajne dzieciaki o całkiem niezwykłych osobowościach. Oboje pochodzą z zupełnie różnych światów, lecz to nie przeszkadza im się do siebie zbliżyć. Historia rozwija się niespiesznie, czytelnik obserwuje rodzące się pomiędzy dwójką nastolatków uczucie, jednocześnie samemu zakochując się w opowieści. Podział książki na dwa punkty widzenia pozwala zrozumieć sytuację obojga bohaterów i wczuć się w ich problemy. Plastyczne opisy i zabawne dialogi dodają opowieści animuszu i rozbudzają wyobraźnię. Nie brakuje także poważniejszego tonu, wszak autorka podejmuje trudne tematy, m.in. dotyczące przemocy domowej i wyobcowania. Rowell nie podaje nam wszystkiego na tacy, pozwala nam wielu rzeczy się domyślać, a ostatecznie pozostawia w totalnym oszołomieniu, kreując wyjątkowo tajemniczy i niejednoznaczny finał historii. Nie ukrywam, że byłam naprawdę wkurzona z powodu tego zakończenia!

Eleonora i Park to świetnie napisana opowieść o pierwszej miłości, poznawaniu siebie i budowaniu zaufania. To jedna z tych lektur, które sprawiają, że czytelnik ma ochotę wrócić do czasów szkolnych i przeżyć coś takiego na własnej skórze. Bo pierwsza miłość zawsze tak wspaniale smakuje! Autorka doskonale poradziła sobie z kreacją pełnowymiarowych postaci, a przy tym potrafiła rozbudzić we mnie szereg najróżniejszych emocji – śmiałam się i płakałam razem z bohaterami! Spędziłam z tą książką cudowny czas i szczerze mówiąc bardzo bym chciała doczekać się jej kontynuacji. Nie skłamię również, jeśli dodam, że to jedna z najlepszych młodzieżówek, jaką miałam okazję poznać. Zatem polecam Wam ten tytuł z całego serca! <3


Tytuł oryginalny: Eleonora & Park
Seria: wydanie jednotomowe
Ilość stron: 360
Data polskiego wydania: 18.03.2015
Tłumaczenie: Magdalena Zielińska
Wydawca: Otwarte
Opis wydawcy: KLIK

Moja ocena:

9 komentarzy:


  1. Jestem w tym samym gronie, co Ty. Mogę się podpisać pod każdym słowem tej opinii. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hm... kiedy my przeczytamy te wszystkie niesamowite książki? :P

    OdpowiedzUsuń
  3. To faktycznie dobra historia. Wspominam ją bardzo przyjemnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaczynałam "Fangirl" prawie już rok temu i nie skończyłam, do teraz :D Słyszałam zarówno dobre i złe opinie na temat tych książek :D

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja przez tyle czasu odkładam lekturę Eleonora i Park! "Fangirl" tej autorki już znam i bardzo lubię też jej inne powieści. Muszę nadrobić lekturę!
    Pozdrawiam serdecznie Zakładka do Przyszłości

    OdpowiedzUsuń
  6. Zupełnie nie mój typ więc po nią nie sięgam.:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też często mam problem z napisaniem recenzji, nie jesteś w tym sama. A książka raczej nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham tę powieść! <3 Linia serc jest równie ciekawa, tylko już o dorosłych osobach. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nominowałam się do LBA :D więcej informacji na blogu
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Ten blog tworzę dla Was i każdy Wasz komentarz to dla mnie motywacja do dalszego pisania. Dziękuję, że jesteście tu ze mną! :)